tisdag 30 juni 2015

Chokladbollar med mynta

Myntan håller på att ta över vårt trädgårdsland men det gör mig inget ont. Jag får äta hur mycket mynta jag vill och kan ta in buketter som doftar fräscht i alla rum. 
Igår gjorde jag chokladbollar och rullade några av dem i mynta. För att kompensera upp det uteblivna pärlsockrets konsistens blandade jag ner några grovt hackade kakaobönor i smeten. GOTT blev det.


Chokladbollar med mynta
100 g smör 
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 msk hackade kakaobönor
2 msk kallt kaffe
1 krm salt
hackad mynta
Vispa smör och socker fluffigt med elvisp. Vispa ner övriga ingredienser. Forma bollar och rulla dem i myntan.
De utan mynta fick en skvätt cognac. 
Och servera bollarna rumstempererade för guds skull....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar